maanantai 14. marraskuuta 2011

Sushia, sukkia ja muuta suhinaa

Sisko täytti viikko sitten vuosia. Synttäreitä juhlittiin sushin ja kuohuviinin voimin. Nam. Ja seurakin oli erinomaista. Lahjaksi sisko, kuten myös toinen, samoihin aikoihin vuosia täyttävä sisko, sai meiltä muilta siskoilta lahjakortin ravintola Farangiin, jonne on siis tietysti tarkoitus mennä siskoporukassa.

Kekkereissä myös neulottiin.
Lisälahjaksi tein ihanan pehmeästä Hjertegarnin Palino-merinovillalangasta  boleron, samalla mallilla kuin kolmannelle siskolle häihin. Väri on oikeampi tuossa alemmassa kuvassa, sellainen muta tai cappuccino.

Ja nyt kun tuli siskoista puhe, niin tosiaan, neljännelle siskolle on tekeillä tunika, Sandnäsin alpakasta, jonka kirjoneule on Regian raitalankaa.
Näistä sukista oli tulossa symmetriset, mutta jotain tapahtui... ? Noh, hauskat ne ovat näinkin.
Sytomyssykeräys on loppusuoralla. Ilman viime tinkaa yhtä sun toista jäisi tekemättä. Nyt tein miesten myssyjä. Takimmaisena oleva virkattu myssy on vielä vähän vaiheessa, mutta piilotin sen muiden alle. Lerke-langasta neulomani raitapipon olen jo jopa laputtanut. 
 Ja täytyihän sitä kokella myös norjalaisten sällien joulupallukoita. Hauskaa että Hesarissa oli ohje.

4 kommenttia:

  1. Vitsi ku kivan kotoisan näköistä synttäreillä. Oon ihan pikkusen kade ku mun systerit on niiiin paljon vanhempia ettei meillä oo koskaan ollut "sisko" yhteyttä.
    Kaikki esillä olevat käsityöt on nättejä, keskeneräisestä tunikastakin varmaan kehkeytyy kaunokainen;)

    VastaaPoista
  2. Kivat kemut olleet. Mulla meni toi pallon ohje ohi, voitko skannaa sen mulle?

    VastaaPoista
  3. Suku on paras. Ihana tuo bolero. Taitaa jäädä miulta joulupallot seuraaviin jouluihin.

    VastaaPoista
  4. Mulla on kyllä käynyt munkki suvun suhteen!

    Katju, lähetän sulle kuvan ihan just.

    VastaaPoista