sunnuntai 22. toukokuuta 2011

Höyhenenkevyttä

Emmyn suunnitteleman mallin (Moda 2/2011) mukaan tekemäni bolero on valmis. Neuloin sitä perusteellisesti, suorastaan moneen kertaan. Takakappale ja toinen etukappale menivät uusiksi, kun tein tätä ensin 4,5 puikolla. Malabrigo Laceahan on tunnetusti niin kiva neuloa, että se kannattaa tehdä moneen kertaan... No,  olen oikein tyytyväinen lopputulokseen, ja valmista tuli sopivasti siskon häihin. Niitä juhlitaan viikon päästä.
Tässä lopputulema puikoilla no 3,75. Lankaa kului vähän yli 2 vyyhtiä, eli himpun verran yli 100 g on vaatteella massaa... Vartalo-osan tein koolla XS, hihat koolla S/M. Olen päässyt hipelöimään alkuperäistä mallia, joten tiesin, että vartalo-osa mukautuu minun M-kokoisille mitoilleni. Koska olen aika lyhyt, isompi koko olisi ollut minulle liian pitkä. XS-koon hiha olisivat olleet liian niukat, joten niistä tein väljemmät. Jos teen vielä toisen version jossain vaiheessa, teen takakappaleen leveyden isomman koon mukaan.
Tein vielä pari avainketjua, työkaverin pyynnöstä. Toinen ruskeakirjavista, kivan läpikuultavista kivihelmistä, solmittu kaksinkertaisella 0,5 mm Nylon Power-langalla.
  Toinen on enemmän tai vähemmän kirkkaista lasihelmistä.
Ovat muuten nätimpiä luonnossa. Kiilto jää kuvissa toistumatta.

5 kommenttia:

  1. Bolerosta tuli kiva. Kutkuttaa.

    VastaaPoista
  2. Kyllä on kaunis! Onnistuneita häitä!

    VastaaPoista
  3. Ihana, minullakin on tarkoitus purkaa oma tekeleeni ja ottaa pienemmille puikoille. Ajatus saada päälle syyskuun lopussa isännän 50 v juhliin. Tai yhdeksi vaihtoehdoksi sinne.
    Ihanaa hääjuhlaa teille.

    VastaaPoista